RikaTillsammans Community
Gammal 2009-02-08, 19:05
Jan Bolmesons avatar
Jan Bolmeson Jan Bolmeson är inte uppkopplad
Forum- och sajtägare

Reg.datum: jun 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Jan Bolmeson
Standard Pengar - tid och känsla på papper

Byter du din tid mot pengar? Då är du i gott sällskap med 99% av alla svenskar. Det stora problemet med att byta tid mot pengar är att du är starkt begränsad i hur mycket pengar du överhuvudtaget kan tjäna - eller hur mycket tid du kommer att[..] Läs inlägget i sin helhet på bloggen
Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 20:18
Robert
Guest

Standard

Grymt inlägg!
Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 22:35
Jan Bolmesons avatar
Forum- och sajtägare

Standard

Tack Robert - var det något särskilt som stack ut?
Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 16:16
Henrik
Guest

Standard

Hej! Intressanta saker du tar upp, emellertid vill jag nog säga att påståendet att studenter skulla ha mycket tid endast är delvis sant. Jag har aldrig, som student, känt att jag har "haft all den tid jag önskat mig" utan snarare alltid varit stressad över att det snart är tenta och att jag behöver mer tid för att läsa. Förmodligen ser situationen annorlunda ut på andra program än det jag läser men jag har mött flera studenter som delar min uppfattning. Tentaångest är ju trots allt ett växande problem, enligt min kårtidning. Kanske beror det på att studenter inte gör det de bör på sin tid utan väljer att disponera den på andra roligare saker.
Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 17:32
Jan Bolmesons avatar
Forum- och sajtägare

Standard

:-)

Jag tror du slår huvudet på spiken i den sista meningen - jag har fortfarande inte träffat studenten som handen på hjärtat pluggar sina 40h per vecka, varje vecka och inte super ner sig på helgen...

Sen är det naturligtvis olika under olika perioder på olika utbildningar. Själv läste jag på högskola i perioder om 3 veckor var tredje månad... 5 veckor ledigt, 2 veckor råplugg, 1 vecka tenta, 5 veckor ledigt....

Det är skrämmande att det gick på en civilingenjörsutbildning i teknisk fysik och det är inte för att jag är smartare än genomsnittet... :-|

//jan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får posta svar
Du får posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:37.