|
|
|||
|
|||
|
"Jan", det där med de "historiska vingslagen" var mer riktad åt Gustaf. Såg att jag skrev väldigt otydligt där
.De aggressiva orden från min sida hade inget med ditt inlägg att göra. Det enda som egentligen hade med ditt inlägg att göra var det här med "biased viewpoint". Alla har vi en sådan inpräntad syn på världen att vi väldigt ofta förkastar alla andra som tänker annorlunda. Något jag tycker är rätt skrämmande. Även jag lider av det där "förkastnings" syndromet från tid till annan, men jag försöker varje dag att tänka att folk har andra åsikter och kanske finns det något i de där åsikterna som jag kan relatera till och även lära mig av. Jag förväntar mig alltid detsamma från andra. Gustaf borde försöka sig på att vara lite mer tolerant mot oliktänkande. Det gynnar inte bara andra, men främst honom själv. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() När det gäller Bridge - jag stället mig varken bu eller bä till det, jag har lagt in en mindre summa pengar, ca 50.000 SEK på det och får se om det faller ut. Idén i grunden är väldigt bra tycker jag - sedan har där varit en hel del skriverier om det. Jag själv är inte aktiv överhuvudtaget i det och således tjänar inga pengar än de jag hoppas få ut från min investering. Better Globe däremot är en annan historia - det tror jag på och jag har till och med gjort min egen hemläxa och jag har varit nere i Kenya/Uganda och träffat alla människorna. Detta kan utan problem verifieras på http://betterglobe.rikatillsammans.se. Det är inte en något konstigt. Jag tjänar en mindre mängd pengar på det i månaden, men framförallt så investerar jag också ca 25.000 SEK om året idet, om inte annat för en väldigt god sak. När det gäller Svenska investeringsgruppen så ligger den för närvarande i samma korg som Bridge - bra idé, men just nu tjänar jag inte några större pengar eftersom min lägenhet i turkiet är på paus. Däremot är det till skillnad från Better Globe och Brdige inget nätverksföretag - som tyvärr många oinsatta är väldigt skeptiska till från början. Jag däremot tycker att som affärsmodell är det lysande. Många hälsningar, //jan |
|
|
||||
|
||||
|
jättespännande diskussion detta som jag följer med stor spänning...
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Jag räknar med att leva av mina tillgångar om 2 år, 2011, när jag fyller 30. Jag plockar inte ut mer lön än nödvändigt från bolagen jag jobbar åt och jag har aldrig varit anställd eller jobbat för någon annan. Därför tycker jag att jag har mandatet - särskilt eftersom jag fortfarande bara är 27 (snart 28) år gammal. Förra året plockade jag ut en årslön på 360.000 SEK som är en liten bit över den svenska årsmedellönen på 300.000 SEK. Dessutom så är jag öppen med min resa och mina misslyckanden - jag tror inte där finns ett recept - utan det handlar om förhållningssätt, varav det är så mycket på bloggen som handlar om psykologi och inte pengar... |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
/Patrik Berggren
|
|||
|
|||
|
Citat:
Som du själv skriver så är du kontroversiell i dina åsikter och idéer. Du är visserligen registrerad men jag kan inte hitta så mkt information om dig heller. Skulle vara mycket intressant att veta ålder och vad du har bakom dig och vilka projekt du är i just nu. Länkar till hemsidor hos bolag du driver eller har startat om inte det så åtminstone namn på de bolag du startat. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
När det gäller att ta 2400 SEK för 45 minuter så handlar det om att det skall vara värt det, eller hur? Anledningen till att jag har valt den summan är för att den sätter press på både mig och den andra - vi har 45 minuter att skapa ett värde som är större än 2400 SEK. Vi hade kunnat ta hela dagen också men min erfarenhet är att just i dessa situationer så spelar det ingen roll om det tar 120 minuter eller det tar 30 minuter - det är resultatet som räknas och är man pressad så kommer man till skott snabbare. Dessutom - är någon inte nöjd med de 45 minuterna får man pengarna tillbaka. Så vad är där och förlora? |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
. Dessutom har jag inte anklagat någon för kriminella handlingar utan att ha backat upp de heller. Anklagar man utan bevis då får man helt enkelt förvänta sig att kritiskt folk som mig försöker syna handen och se vem denna siare är.Personligen vet jag hur det är att ha med folk som Oregistrerade att göra. Jag vet hur omöjliga de är att bemöta. De säger sitt (skit samma om det stämmer, för folk brukar aldrig kontrollera fakta oavsett) och sedan försvinner de i skuggan av sin anonyma identitet. Personligen får jag inte ihop hur den anonyme får mer trovärdighet än den som anklagas (som då mer än ofta är den synliga parten. Den part vars karriär och rykte går i spillror. Inte för att de potentiellt har gjort något alls fel, men bara för att folk tror på ryktesspridningen utan att begära att lite hederlig fakta läggs på bordet som visar tydligt och klart om ryktesspridaren var helt korrekt eller ej). Sedan, precis som Jan Bolmeson så ger jag 100% retur på pengarna garanti i samtliga fall då jag inte lever upp till min hype. Anledningen att jag kör så hårt med Oregistrerad är enkel. Hoppar man på andra utan fakta underlag som bevisar anklagelserna så är man inte så trovärdig. I rättsamhället är det tydligt "den som anklagar har bevis bördan". Jag vill bara syna problemet. Jag vill förstå vad som sker hos dessa personer och hur de tänker. Vad driver de till att sabotera för folk som inte gjort något fel? Är det för att de är så icke framgångsrika själva som gör att de måste dra ner "kapitalist svinet" som faktiskt är lycklig och har kommit någonvart med sitt liv? Något måste det ju vara som gör människor så där hatiska och påhoppande. När jag anklagar folk vill jag vara noga med att ha underlag som stödjer min tes så mycket som möjligt. Dessutom vet folk också vem jag är. Ni vet ju exempelvis adress till mig. Resten är ju enkelt att luska ut. Oregistrerad är där emot osynlig. Precis som är brukligt för alla de som känner till hemliga grejer om folk som har mindre eller större framgång i livet. De vet en massa, men kör en stil som är mer eller mindre tvivelaktig. Den dagen jag anklagar någon kan ni syna min hand. Och jag ska med glädje visa er bevis för mina påståenden. Den dagen jag kommer för att sälja er något, kommer jag ge er 100% retur garanti på pengarna. Den dagen jag söker en partner och ni visar er intresserade, den dagen ska ni också få veta vem jag är och min historik. Allt kommer berättas i största förtroende. Ert val ifall ni visar er vara brytare av förtroenden (sådana vill ingen göra affärer med så det är ett enkelt test). Tills dess är Oregistrerad välkommen att bekänna färg. Om nu ryktena stämmer borde det väl vara en ära att fronta med sig själv som den Stora Avslöjaren. Eller ? Hade jag tyckt. Vara den nya Janne Josefsson.
Senast redigerad av fanocks2003 den 2009-08-12 klockan 00:01. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |