RikaTillsammans Community

Gå tillbaka   RikaTillsammans Community > Allmänna och öppna forum > Bloggartiklar

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-25, 00:40
Jan Bolmesons avatar
Jan Bolmeson Jan Bolmeson är inte uppkopplad
Forum- och sajtägare

Reg.datum: jun 2009
Skicka ett meddelande via MSN till Jan Bolmeson
Standard Historien om bröderna som skulle försörja byn med vatten...

En klassisk historia som jag för första gången hörde för ett par år sedan gjorde sig påmind ikväll och jag ville väldigt gärna dela med mig av den.
Det var en gång två bröder som drog ut i världen för att tjäna pengar och bli rika. L[..] Läs inlägget i sin helhet på bloggen
Svara med citat
Gammal 2008-04-25, 14:48
fanocks2003 fanocks2003 är inte uppkopplad
Moderator

Reg.datum: jun 2009
Standard

Thomas var smart nog att vara förståndig. Hårt arbete är ett mantra i majoritetens huvud. Så länge man tjänar ihop till sina månatliga utgifter så bryr jag mig inte om man använder majoriteten av sin tid på att bygga ett bolag etc.

Många hakade upp sig på mig när jag startade som entreprenör. Att jag spenderade för lite tid med att fysiskt arbeta för brödfödan. Men grejen är att jag gick plus snabbare än de rent tidsmässigt. För mina kritiker kunde de spenderar 8 timmar, 5 dagar i veckan för att tjäna netto 6000-8000 kr varje månad. På bråkdelen av den tiden hade jag sålt någon aktie eller gjort någon affär och kunde snabbare lösa mina pengaproblem.

Att uppmuntra folk att arbeta hårdare är en skymf mot folket som uppmuntras.
Svara med citat
Gammal 2008-04-30, 13:31
Marcus
Guest

Standard

Har för mig att detta är en Robert Kiyosakis favorithistorier. Det är även en av mina och alltid värd att begunda om man vill bygga ett företag som är större än en själv.

Bär jag hinkar... eller ser jag till att ett rör blir byggt? Gör jag jobbet själv eller ser jag till att en affärsprocess kommer på plats som kan göra jobbet när jag gör något annat?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får posta svar
Du får posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:43.